
Men hva så? Hva skjer egentlig når elevene begynner på skolen? Mange elever opplever en opptur med nye datamaskiner, men nedtur med lærere som ikke er helt klare for den digitale skolehverdagen. PC som sporadisk blir brukt i en pedagogisk sammenheng og mest fokus på elever som bruker PC til alt annet enn skolearbeid.
Hvorfor er det egentlig slik? Hvorfor tar de digitale skrittene så lang tid? Er det galt med fokus på web 2.0 når et flertall av lærerne strever med web 1.0? Hvorfor strever så mange med lærerrollen og "manglende kustus" når laptopen er en del av klasserommet?
2 kommentarer:
Det viktigaste er at læraren med ein gong (og beinhardt dei neste vekene) formidler at det er i all hovudsak lærarane som legg premissa for pc-bruken. Pcen treng ikkje vera open!
Nokre andre tips kan du finna her: http://guttorm.hveem.no/blogg/2009/02/digitalt-kompetent-klart-du-kan/
Jeg er selvfølgelig enig med deg. PC er et verktøy som man tar opp når man trenger det, og den skal uansett ikke være oppe og åpen til enhver tid. Det er likevel mye fokusert på som en problemstilling. Aner jeg noen vikarierende motiver heR?
Legg inn en kommentar